7 نکته راهنما برای موفقیت بازاریابی محتوا و رتبه بالاتر محتوا

///7 نکته راهنما برای موفقیت بازاریابی محتوا و رتبه بالاتر محتوا

7 نکته راهنما برای موفقیت بازاریابی محتوا و رتبه بالاتر محتوا

7 نکته راهنما برای موفقیت بازاریابی محتوا و رتبه بالاتر محتوا

با نزدیک شدن به پایان سال 2017، خوب است نگاهی به برخی از گرایش های کنونی در بازاریابی محتوا که ما را به موفقیت می رسانند بیاندازیم.

در محیط بازاریابی کنونی ما “محتوا پادشاه است”. بسیاری از اقدامات SEO قبلا موفقیت آمیز بودند. اما اکنون به دلیل پیشرفت در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بی اهمیت هستند. یا به جای کمک به موفقیت ، برعکس عمل می کنند.

روزگاری بود که با قرار دادن یک کلمه کلیدی در عنوان ، زیرعنوان ها (تیترها) ، برچسب های alt ، توضیحات متا و بدنه یک مقاله ، محتوای خود را در صفحه اول گوگل می نشاندید. این نوع از سئو نزدیک به یک دهه است که از بازی خارج شده است. اما بسیاری از ترفندهای سئو هنوز کار می کنند. هرچند با مقاله های مختلفی که منتشر می شوند ، هرکسی اعلام می کند ، آن ترفند منسوخ شده است.

حملات گوگل به شیوه های قدیمی سئو SEO باعث شده است که بسیاری از کاربران فریاد بزنند: “جستجوگرها مرده اند”. در حالی که این درست نیست (جستجوگرها زنده اند. و حالشان خوب است) . می پذیریم که سئو SEO تغییر کرده است. تفاوت در این است که سئو SEO و ایجاد محتوا به روش های قدیمی کار نمی کنند. بلکه با روش های جدید به یکدیگر لینک می شوند. و همدیگر را ملاقات می کنند.

با نزدیک شدن به پایان سال 2017 – سالی که پیش بینی شده بود بازاریابی محتوا ، نقش اصلیتری را در ابتکارات بازاریابی دیجیتالی ایفا کند. خوب است نگاهی به برخی از روند های کنونی در بازاریابی محتوا و عوامل موثر بر یک محتوا در دست یابی به رتبه بالاتر بیاندازیم.

google-blueg-algorithm-seo-1- نشانه های تجربه کاربری UX پادشاهی می کند.

1- نشانه های تجربه کاربری UX پادشاهی می کند.

این رویای گوگل است که به ربات های خزنده اش قدرت بیشتری بدهد. قدرت اینکه واقعا بخوانند و ارزیابی کنند. که آیا محتوا مفید است ؟ آیا محتوا خوب نوشته شده است؟ در حالی که این توانایی ، بیش از قدرت هوش مصنوعی است . اما گوگل روز به روز به هدف خود نزدیکتر می شود.

بخشی از این تکامل، از تآنالیز معنایی حذف شده است. به جای آن بیشتر روی نشانه های تجربه کاربری تمرکز شده است. مثل نرخ بیرون اندازی و زمان گذاشتن در یک صفحه . به عنوان مثال، اگر یک کاربر بر روی یک صفحه نتیجه جستجو در Google کلیک کند، برای مدتی در صفحه می ماند.  سپس به یک صفحه دیگر در همان سایت می رود. این به گوگل می گوید که محتوا به احتمال زیاد آموزنده ، سودمند و معتبر است.

علائم و نشانه های تجربه کاربری UX فریب نمی خورند.  آن ها مانند کلمات کلیدی هستند. اما برخلاف محتوای دارای کلمات کلیدی می توان بر اساس این نشانه ها اعتماد کرد . که محتوا خوب و آموزنده است. به همین ترتیب، محتوای به خوبی نوشته شده که یک ابزار فوق العاده را فراهم می کند، رتبه بندی بالاتری نسبت به محرمانه غیرمستقیم پر از کلمات کلیدی خواهد داشت. در نتیجه ، محتوایی که به خوبی نوشته شده ،تبدیل به یک ابزار فوق العاده  می شود. ابزاری برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر. نسبت به پریشان گویی ها و هذیان های غیرآموزنده اما پر از کلمات کلیدی .

در سال 2017، مهارت نویسندگی و تحقیق ارزش بیشتری نسبت به آگاهی از ترفندهای SEO داشته است.

content marketing performance analyze اندازه گیری و آنالیز عملکرد محتوا

2- اندازه گیری (سنجش) و آنالیز عملکرد محتوا

اندازه گیری و تجزیه و تحلیل را ادامه دهید. چون نقش مهمی در استراتژی محتوای سایت شما بازی می کند. حتما هر تکه از محتوا را پیگیری و نظارت کنید. تا تشخیص دهید کدام محتوا موثر است .و کدام مخاطب جذب نمی کند.

شما با آنالیز بازاریابی محتوا می توانید تاثیر هر تکه از محتوا را روی تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) زیر نظر بگیرید. چطور و کجا محتوا منجر به “سفر خریدار” از اولین کلیک تا خرید نهایی می گردد.

همچنین نگاه بر معیارهای تجربه کاربری UX کمک می کند بفهمید کاربران جدید و بازدیدکنندگان قدیمی با محتوای شما چگونه ارتباط برقرار می کنند. رفتار آن ها با محتوا را بفهمید.

بازاریابی محتوا با تهیه فیلد - بازاریابی محتوای ویدیویی video Content marketing

3- محتوای ویدیویی فراگیرتر شده است.

آیا معرفی انواع فرمت های بازاریابی محتوا را خوانده اید؟ با ماندگاری پلفترم هایی مثل Instagram و YouTube در مسیر موفقیت ، محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی محتوا نیز رشد خواهد کرد.

پخش زنده نیز به دستیابی ارتباط با بینندگانش ادامه می دهد. برخی از برنامه های تلویزیونی و سمینارها اکنون در اینستاگرام و برنامه های دیگر به صورت زنده پخش می شود.

یک محتوای ویدئویی برای افزایش معیارهای تجربه کاربری UX بسیار عالی است. یک ویدیو ده دقیقه ای برای نگه داشتن یک خواننده در صفحه به مدت ده دقیقه از 2000 مقاله موفق تر است.

مهارت نویسندگی خلاقانه ، ترفندهای سئو را شکست خواهند داد

4- مهارت نویسندگی خلاقانه ، ترفندهای سئو را شکست خواهند داد.

مهارت خوب نوشتن ، مهمتر از هر زمانی در سال 2017 بوده است. در دوره ای که وقت گذاشتن برای یک صفحه از سایت و اشتراک گذاری محتوا توسط خواننده نقش بزرگی در رتبه بندی نتایج موتور جستجو (SERPs) بازی می کند . مهارت نویسندگی ارزش فوق العاده ای داشته است.

عنوان های جذاب، زیرعنوان ها ، کپی برداری از محتوای شما به طور مثبت و صدا ، مردم را بیشتر در صفحه سایت نگه می دارد. اگرچه اینترنت روزنامه نگاری را نابود کرد . اما آن را دوباره احیا خواهد کرد.

keywords-letters-Latent Semantic Indexing یعنی ارتباط معنایی نهفته یا به اختصار LSI

5- LSI هنوز هم کمک می کند

Latent Semantic Indexing یعنی ارتباط معنایی نهفته یا به اختصار LSI . این یک نوع فهرست بندی است که با به کارگیری تکنیک های ریاضی ، الگوها و ارتباط بین اصطلاحات جستجوی مختلف را تفسیر می کند.

با تجزیه لیست LSI برای یک کلمه کلیدی در یک مقاله، گوگل بهتر می تواند محتوای مقاله را درک کند. یعنی شما می توانید به این تکنیک خوش بین باشید که در صورت صداقت هنوز هم دیده شوید.

بک لینک ها 

6- بک لینک ها 

داشتن لینک از سایت های با کیفیت بالا یا دارای نفوذ  به محتوای شما پیوند دارد، همچنان بخش مهمی از خوبی رتبه بندی در SERP است. هزاران مقاله درباره به دست آوردن بک لینک ها در اینترنت موجود است . پس من شما را خسته نمی کنم.اما ایده کلی ، به طور خلاصه ، این است . محتوایی ایجاد کنیم که افراد یا شرکت های با نفوذ بالا به شما به عنوان منبع لینک نمایند . یا محتوای شما را اشتراک گذاری نمایند.

این مساله را می توان با تحقیق درباره اینکه کدام نوع محتوا با نفوذ بالا به تازگی اشتراک گذاری شده یا لینک شده است ، فهمید. و با استفاده از آن اطلاعات ، یک انگیزه و الهام برای ایجاد چیزی با ارزش بالا به دست آورد.

اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی مهمتر شده است در سئو SEO in social sharing

7- اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی مهم تر شده است.

مثل سال 2016 ، سهم اشتراک گذاری در شبکه اجتماعی در سال 2017 ارزش بالایی داشت. برای رسیدن به موفقیت در این فضای رقابتی، حتما مقداری از بودجه بازاریابی محتوای خود را برای تبلیغ در شبکه اجتماعی کنار بگذارید.

نکته کلیدی اینجاست که در بین دنبال کنندگان ، تعدادی با نفوذ پیدا کنید . پول بپردازید تا محتوای شما را با خوانندگان وفادار خود اشتراک گذاری نمایند. تا شما نیز خوانندگان خود را افزایش دهید. و آگاهی از گسترش برند خود را به گوش آن ها برسانید.

دوست دارید ، درباره UX تجربه کاربری یک اینفوگرافیک ببینید؟

مهر ۱۸ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: آموزش, بازاریابی اینترنتی|برچسب ها: , |بدون نظر

پیام بگذارید