چند درصد بازدیدکنندگان با دانستن آدرس شما چند درصد از طریق لینک ، چند درصد ازموتور جستجو

///چند درصد بازدیدکنندگان با دانستن آدرس شما چند درصد از طریق لینک ، چند درصد ازموتور جستجو

چند درصد بازدیدکنندگان با دانستن آدرس شما چند درصد از طریق لینک ، چند درصد ازموتور جستجو

آمار استفاده و پذیرش بازاریابی موتورهای جستجو برای انتخاب استراتژی و تاکتیک های بازاریابی موتور جستجو

آمار در مورد استفاده و پذیرش بازاریابی موتورهای جستجو برای استراتژی و تاکتیک های بازاریابی موتور جستجوی موتور

 

آمار به ما کمک می کند که داده ها را به اطلاعات تبدیل کنیم. به ما اجازه می دهد تصمیمات آگاهانه و منطقی بگیریم و آن دقیقا هدف این مقاله است. ما طرفداران عظیم بازاریابی موتورهای جستجو هستیم. اما هیچ کس به پتانسیل آن برای رشد یک کسب و کار، از طریق بهینه سازی موتور جستجو Search Engine Optimisation یا بازاریابی جستجو پرداختی Paid Search Marketing اعتقاد ندارد.

ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا تصمیم گیری های آگاهانه تری بگیرید. تصمیم درباره انجام بازاریابی جستجو search marketing و ساخت یک کسب و کار با مدل سازی . که نتیجه بازگشت از SEM یعنی بازاریابی موتور جستجو Search Engine Marketing است.

سوالاتی که ما در این مقاله پاسخ می دهیم عبارتند از:

حجم کل جستجو چیست؟
سهم بازار جستجو در موتورهای جستجوی متفاوت چقدر است؟
اهمیت جستجو در دستگاه های موبایل در مقابل جستجو درکامپیوترهای دسکتاپ براساس موضوع صنعت
(نرخ کلیک) میزان کلیک بر روی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو search engine result pages) براساس موقعیت
نرخ کلیک در AdWords بر اساس موقعیت

یک موتور جستجو چیست؟

اول از همه من فکر کردم ، تعریف موتور جستجو می تواند به فهم سوالات بالا کمک کند.

“موتورهای جستجو عبارتند از برنامه هایی که مدارک و اسناد را برای کلمات کلیدی تعیین شده جستجو می کنند و لیستی از مدارک و اسناد را پیدا می کنند که کلمات کلیدی در آن یافت شده است. موتور جستجو  یک کلاس کلی از برنامه هاست، اما این اصطلاح اغلب برای توصیف سیستم های خاصی مانند Google، Bing و یاهو به کار می رود، که کاربران را قادر می سازد به جستجوی اسناد در شبکه گسترده جهانی اینترنت بپردازند. “

چه کسی بزرگترین سهم بازار موتور جستجو در سراسر جهان را دارد؟

بر اساس Net Market Share  (تا سپتامبر ۲۰۱۷)، درصد سهم بازاریابی جهانی، از لحاظ استفاده از موتورهای جستجو، علاقه شدیدی به گوگل را با ۷۷ درصد سهم بیشتر نشان می دهد. این دوباره این واقعیت را تقویت می کند که گوگل رهبر بازار است. اما این  همچنین نشان می دهد که “دیگران” مانند یاهو، بینگ و بایدو و غیره هنوز مخاطبان زیادی برای خود نگه می دارند و به سادگی گوگل را نادیده می گیرند. جالب توجه است که توجه داشته باشید که سهم بازار بزرگ گوگل همچنان در حال افزایش است. در سال گذشته شاهد ۶۷٪ سهم بازار در گوگل بودیم، و حالا گوگل ۱۰٪ دیگر از سهم بازار را فقط از ۱۲ ماه گذشته تاکنون به دست آورده است.

موتورهای جستجو براساس سهم بازارSearch-engines-by-market-share

 

هر روز چه تعداد جستجو انجام می شود؟

تعداد افرادی که از موتورهای جستجوی اینترنتی استفاده می کنند سال به سال در حال افزایش است و تقریبا غیرقابل درک است.

۶,۵۸۶,۰۱۳,۵۷۴ جستجو در یک روز در سراسر جهان

این عدد برابر است با شش میلیارد و پانصد و هشتاد و شش میلیون و
سیزده هزار و پانصد و هفتاد و چهار.

برای درک آن به طور مقایسه ای، تصور کنید به طور متوسط حدود ۵۰۰ میلیون توییت در روز وجود دارد، بنابراین ۵۰۰ میلیون ضرب در ۱۳٫

برای تقسیم این تعداد بر سهم هر موتور جستجو در بازار ، می توانید سهم هر موتور جستجو را از این تعداد جستجو در یک روز پیدا کنید:

 

موتور جستجو سهم جستجوی روزانه
گوگل

بینگ

بایدو

یاهو

دیگران مثل AOL, Ask

۴,۴۶۴,۰۰۰,۰۰۰

۸۷۳,۹۶۴,۰۰۰

۵۸۳,۵۲۰,۸۰۳

۵۳۶,۱۰۱,۵۰۵

۱۲۸,۴۲۷,۲۶۴

چه تعداد جستجو در کامپیوترهای رومیزی و موبایل ها و تبلت ها انجام می شود؟

همین چندین سال پیش بود که گوگل اعلام کرد ما از نقطه اوج گذشتیم. جایی که تعداد جستجوهای انجام شده توسط موبایل بیشتر از  دسکتاپ بود …

“بیشتر جستجوهای Google در دستگاه های تلفن همراه نسبت به کامپیوتر رومیزی در ده کشور از جمله ایالات متحده و ژاپن انجام می شود.”

نمودار زیر نشان می دهد کجا جستجوی موبایل از جستجوی دسکتاپ سبقت گرفته است. به ویژه در این مثال برای جستجوی محلی یعنی کاربران برای کسب و کارهای محلی جستجو می کنند.

چه تعداد جستجو در کامپیوترهای رومیزی و موبایل ها و تبلت ها انجام می شود؟

 

اگر میخواهید به مطالعه بیشتر ادامه دهید سری به ناتالی ناهای که آنالیز با جزئیات بیشتری ارائه می دهد ، سرب زنید. نمودار زیر درصد جستجوهای انجام شده روی یک دستگاه موبایل در میان صنعت های مختلف را نشان می دهد. جالب است ببینید چطور اختلاف بالا است ،جستجو درباره غذا در موبایل ، تقریبا دوبرابر میزان جستجو درباره بانک در موبایل است.

سهم جستجوهای انجام شده آنلاین روی یک دستگاه موبایل بر اساس صنعت

درصد کلیک روی نتایج پولی در مقایسه با نتایج ارگانیک و طبیعی؟

گزارش جستجوی وب مشابهی برخی دیدهای عالی در مورد وضعیت پولی دربرابر نتایج ارگانیک طبیعی ارائه می دهد. جستجوی پولی فقط ۵٪ از کل ترافیک را به خود اختصاص می دهد، در حالی که جستجوی ارگانیک و طبیعی ۹۵٪. متاسفانه، این مجموعه داده شامل موبایل نیست، جایی که من معتقد هستم که به نظر می رسد تغییر به سمت جستجو های پولی می شود، به دلیل بالا بودن ماهیت چندگانه موبایل. بالاخره نحوه نمایش نتایج با کامپیوترهای رومیزی فرق دارد. همچنین ممکن است المان ها و فاکتورهای دیگری در این مقایسه موثر باشند.

نمودار جستجوی پولی و جستجوی ارگانیک و طبیعی

 

در این نمودار Organic Search به معنی جستجوی طبیعی و بدون پرداخت پول به گوگل است. و Paid Search به معنی جستجوی پولی و نمایش تبلیغ شما در لیست نتایج گوگل است. میزان کلیک بر نتایج جستجوی ارگانیک و طبیعی ۹۵ درصد است .

درصد نرخ بازدهی کلیک (CTR) کلمه های کلیدی برند شده در مقابل کلمه های کلیدی برند نشده چقدر است؟

این یک سؤال است که زیاد از ما پرسیده می شود و در مورد هر مساله با هم فرق می کند. با این حال، تیمی در Adlift به تازگی تصویر اینفوگرافیک زیر را ایجاد کرده است، کار خوبی که به شما تا شاخص / مقیاسی برای چگونگی عملکرد کلمه های کلیدی برند شده و کلمات کلیدی برند نشده را به شما نشان دهد.

درصد-نرخ-بازدهی-کلیک-CTR-کلمه-های-کلیدی-برند-شده-در-مقابل-کلمه-های-کلیدی-برند-نشده-چقدر-است

 

 

آیا نرخ کلیک (CTR) بر اساس رتبه کاهش می یابد؟

صحبت درباره این است که نرخ کلیک روی تبلیغات در گوگل بر اساس جایگاه در صفحه نتیجه جستجو چقدر است. در حال حاضر نمایش تبلیغ در سمت راست صفحه نتایج حذف شده است. برای توضیحات کامل درباره گستره بزرگ نرخ کلیک می توانید این پست را که توسط فرهاد دیوه چی نوشته شده ، بخوانید.

نرخ کلیک تبلیغات گوگلGooglesearch-Ads-CTR

همانطور که ی می بینید ، برای تبلیغ گوگل در رتبه یک ،  ۷٫۱۱ درصد نرخ کلیک است. که بسیار بهتر از رتبه دوم با ۳٫۰۱ درصد نرخ کلیک است. این نمودار نمی گوید که سراغ رتبه سه و چهار و پنج نروید ، بلکه تاثیر قرار گرفتن در رتبه یک را خاطر نشان می کند.

۲ Comments

  1. سعید مهر ۲۲, ۱۳۹۶ at ۱۰:۲۲ ب.ظ - Reply

    مطلب عالی بود ، خوشحال میشم شما رو لینک کنم.

    • [email protected] آبان ۴, ۱۳۹۶ at ۵:۳۹ ب.ظ - Reply

      سلام ، بزرگوارید . ما رو با نام فروشگاه وردپرس آفتاب – قالب و افزونه لینک نمایید. با تشکر

Leave A Comment