طراحی سایت با در نظر گرفتن سئو : نکته های فنی سئو

///طراحی سایت با در نظر گرفتن سئو : نکته های فنی سئو

طراحی سایت با در نظر گرفتن سئو : نکته های فنی سئو

نکته های فنی سئو در طراحی سایت از اول

پس از اما و اگرهای بسیار ، بالاخره شما تصمیم گرفتید یک وب سایت بسازید. یک وب سایت شخصی برای خودتان یا وب سایت طولانی مدت برای کسب و کارتان. شما می دانید که باید درباره طراحی فکر کنید. و باید متن های خوبی بنویسید. شما قبلا در مورد چیزی که هاستیگ یا میزبانی گفته می شود پرس و جو کرده اید. شما حتی ممکن است از شخصی دیگری که می تواند سایت شما را طراحی کند کمک گرفته باشید. همه و همه ، شما کاملا مطمئن هستید که می توانید از حالا یک وب سایت را بدون هر مشکلی راه اندازی کنید. اما صبر کنید. آیا شما در مورد این چیز کوچک که سئو نامیده می شود فکر کردید؟

راه اندازی وب سایت خودتان با در نظر گرفتن سئو

قسمت بزرگی از فرآیند بهینه سازی برای موتور جستجو با تمرکز شروع می شود: وب سایت شما درباره چیست؟ شما باید روی آنچه ما آن را وظایف برتر می نامیم تمرکز کنید. این یک اصطلاح است که در تجربه کاربری موبایل استفاده شده اما مطمئنا برای لحظه ای که تصمیم می گیرید یک وب سایت را از اول بسازید بیشتر می شود. هدف یک بازدیدکننده که به وب سایت شما می آید چیست؟ و چگونه می توانیم سفر این بازدیدکننده را یک سفر رضایت بخش نماییم؟

وقتی ما با مردمی که می خواهند یک وب سایت راه اندازی نمایند درباره سئو صحبت می کنیم ، ما روی دو موضوع اصلی تمرکز می کنیم:

نکته های فنی سئو

تولید محتوا در سایت

در این مقاله ، من تعدادی از مهمترین نکته های فنی سئو را بیان می کنم. در مقاله ی بعدی من درباره مساله تولید محتوا صحبت می کنم.

نکته های فنی سئو در راه اندازی سایت

با وردپرس ، خیلی آسان می توانید وب سایت خودتان را بسازید. اما شما احتمالا یک شرکت طراحی وب استخدام کرده اید تا وب سایت شما را برایتان بسازند. این به آن معنی نیست که شما می توانید عقب بنشینید و منتظر بمانید تا آن ها کارشان را تمام کنند. چیزهای زیادی وجود دارد که شما می توانید خودتان بررسی کنید و بهینه سازی نمایید.

بهینه سازی سرعت

یکی از چیزهایی که شما می خواهید به آن توجه شود سرعت وب سایت آینده شماست. شما می توانید به سادگی آن را در وب سایتی مثل Google PageSpeed Insights یا Pingdom بررسی کنید. در یک دنیای ایده آل ، شرکت طراحی وب شما از قبل خیلی چیزها را آزموده و بررسی سرعت سایت شماهیچ نتیجه ای به جز سبز بودن و امتیازهای عالی ندارد. اما نه ، این ابزارها به شما می گویند شما دقیقا کجا را می توانید بهبود دهید. این مساله می توانید تصویری از چند مگابایتی باشد که بارگزاری یک صفحه را پایین می آورند یا بارگزاری تعداد بیشماری فایل های جاوا اسکریپت باشد .

ساختار لینک

از آنجا که شما یک سایت جدید راه اندازی می کنید ، شما هنوز هم کنترل کاملی روی ساختار لینک سایت خودتان دارید. در بیشتر موارد ، تمرکز دوست شما در این مواقع است. آوردن تاریخ در لینک های وبلاگی که ارتباطی با تاریخ ندارد مثال مورد علاقه من از آنچه نباید انجام بشود است. شما به یک تاریخ در اینجا: لینک پست ، نیاز ندارید ، مگر اینکه شما یک وب سایت خبری هستید و آن تاریخ مهم است.

برای وب سایت های فروشگاه اینترنتی ، تمرکز لینک روی محصول شماست. آیا مردم از SKU برای پیدا کردن محصولات شما استفاده می کنند؟ پس آن را در لینک قرار دهید. اگر نه ، لطفا آن را از لینک بردارید. قانون زمین: لینک های خود را ازهر چیزی که غیرضروری است محو کنید. و اگر بخواهیم روراست باشیم: /وبلاگ/ چیز مناسبی برای افزودن به لینک شما نیست ، و همینطور: /فروشگاه/.

یک یادآوری کوچک درباره طول لینک شما : اگر شما تمرکز داشته باشید ، لینک شما هرگز نباید طولانی باشد. من دشمن لینک های طولانی نیستم ، مخصوصا از زمانی که گوگل به نظر می رسد آن ها را از صفحه نتیجه جستجو حذف می کند به خاطر مساله های زیادشان. اما یک لینک کوتاه تر و منطقی برای به خاطر سپردن آسانتر است. و برای اشتراک گذاری آفلاین نیز آسان تر است.

تگ های عنوان

یکی از موضوعات مورد علاقه من : تگهای عنوان است. HTML5 اجازه استفاده از هر یک H1 را برای یک بلوک از المان می دهد. اگر شما از یک H1 و فقط یک H1 استفاده می کنید ، شما باید هرکدام را برای خودتان مشخص کنید که چه موضوع یا کلمه کلیدی آن صفحه است. با محدود کردن خودتان به آن یک H1 شما قطعا تمرکز به آن صفحه افزوده اید. این به شما برای بهینه سازی صحیح کمک می کند. یعنی تا آنجا که می توانید از یک تگ H1 در هر پست استفاده کنید ، مگر آنکه مطمئن شوید هر تگ H1 اضافی درباره موضوع یا کلمه کلیدی متمرکز در آن صفحه و پست است.

خلاصه تر و خیلی ساده تر می گویم:

فقط یک H1 برای هر صفحه و پست

استفاده از H2 برای زیرعنوان ها

استفاده از H3 برای زیرعنوان های یک زیرعنوان با تگ H2

استفاده از H4؟ شما احتمالا به آن احتیاج ندارید.

سعی کنید از تگ های عنوان HTML که در بالا گفته شد در عناصر طراحی استفاده نکنید. آن ها برای هدف دیگری ساخته شده اند: ساختار دادن به محتوای شما.

یک وب سایت واکنشگرا بسازید

نسخه موبایل وب سایت شما اگر نگویم از نسخه دسکتاپی مهم تر است اما به همان اندازه مهم است. اول موبایل ، آنها می گویند. حقیقت دارد، اینکه وبسایت شما احتمالا بازدیدکننده های موبایل زیادی دارد به همان اندازه بازدیدکنندگان نسخه دسکتاپ. البته بسته به نوع سایتی که شما دارید. من فکر می کنیم ، با توجه به این ، یک وب سایت واکنشگرا باید برای هر وب سایتی که از سال ۲۰۱۰ به این طرف ساخته شده وجود داشته باشد. همه ما از دستگاه های موبایل برای وبگردی استفاده می کنیم و وب سایت شما هم باید برای آن آماده باشد.

اگر توسعه دهنده وب سایت شما می گوید که وب سایت شما از هر دستگاه موبایلی در دسترس است فقط به گفته او اعتماد نکنید.  با موبایتان به وب سایت خودتان بروید و این مساله را به عنوان یک بازدیدکننده بررسی کنید که آیا همه آن چیزی که می خواهید و احتیاج دارید در آنجا وجود دارد. چیزهایی مثل تجربه کاربری موبایل ، نمایش منو و …

اگر درباره مساله تجربه کاربری و سئو می خواهید بیشتر بدانید روی لینک زیر کلیک کنید:

سئو SEO و تجربه کاربری UX کجا درسایت شما به هم می رسند؟ هدف چیست!

بهینه سازی محلی

با استفاده از داده ساختار یافته شما می توانید جزئیات آدرس کسب و کار خودتان را به راحت ترین روش به گوگل بدهید. برای مثال با JSON یا با استفاده از افزونه وردپرس ما برای سئوی محلی، شما می توانید اسنیپتی بگذارید تا به گوگل کمک کند وب سایت یا کسب کار شما را به یک موقعیت مکانی نسبت دهد. این اطلاعات برای جستجوهای محلی استفاده می شود ، اما آن جزئیات در گراف دانش گوگل نیز ثبت می شود.

نمایش گراف دانش برای شرکت اپل در صفحه جستجوی گوگل:

گراف دانش اپل

بنابراین اگر کسب و کار شما یا وب سایت شما مرتبط به یک مکان واقعی باشد ، مطمئن شوید که برای آن بخش ، وب سایت خودتان را از ابتدا به خوبی بهینه سازی کنید. و حتما داده کسب و کار محلی خودتان را همین حالا بیافزایید ، البته اگر قبلا این کار را انجام نداده اید 🙂

ترافیک سایت خودتان را ردگیری کنید

بیایید این یکی را فراموش نکنیم. من سهمم از وب سایت ها را دیده ام ، جایی که مالک آن سایت به من گفته نرخ تبدیل پایین بوده یا آنکه هیچ کس فرم ماسشان را پر نکرده. اما مالک هیچ ایده ای نداشته که چگونه مردم زیادی به وب سایت او رفته اند. هیچ ایده ای درباره صفحات فرود اصلی یا صفحات موجود نداشته.

اگر شما درباره سایتتان جدی هستید ، حداقل آنالیزگر گوگل را نصب کنید یا از یک برنامه آمارگیری دیگر ترجیحا استفاده کنید. درباره بازدیدکنندگانتان اطلاعات جمع کنید و بفهمید سفر مشتری شما در وب سایت شما چگونه است. بفهمید چه صفحاتی را مردم دوست دارند و کدام صفحات را دوست ندارند. وقتی شما یک وب سایت را راه اندای می کنید ، برای افزودن آنالیزگر گوگل منتظر نمانید ، شما می توانید رشد ترافیکتان را از روز اول ببینید.

جنبه های فنی سئو سایت خودتان را درست کنید

اگر شما نکته های فنی سئو وب سایت جدید را در نظر گرفته باشید ، شما احتمالا سایت خود را برای تمام محتوای عالی که در آینده به آن اضافه می کنید آماده کرده اید. تولید محتوا قدم بزرگ بعدی شما در ساختن یک وب سایت عالی است! در مقاله بعدی درباره آن بیشتر خواهیم گفت.

آبان ۲ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: آموزش, سئو|برچسب ها: , |بدون نظر

پیام بگذارید