انتخاب بهترین رویکرد برای موفقیت در بازاریابی تاثیرگذار در سال ۲۰۱۸

/, دسته‌بندی نشده/انتخاب بهترین رویکرد برای موفقیت در بازاریابی تاثیرگذار در سال ۲۰۱۸

انتخاب بهترین رویکرد برای موفقیت در بازاریابی تاثیرگذار در سال ۲۰۱۸

موفقیت بازاریابی تاثیر گذار: یعنی استفاده از پتانسیل طرفداران یک شخصیت مشهور تاثیرگذار برای بازاریابی محصولات مخصوصا در شبکه اجتماعی

تاثیرگذاران یا Influencer:

شخصی که در دنیای حقیقی برای مردم شناخته شده است. طرفداران زیادی دارد. در صفحات اجتماعی، حساب کاربری دارد. مخاطبین و دنبال کنندگان زیادی دارد. می توانید از شهرت او، برای معرفی محصول خودتان استفاده کنید. چنین شخصیت محبوب و پرطرفداری، می تواند با حمایت از محصول شماو قرار دادن تبلیغ محصول شما به صورت یک پست در حساب کاربری شبکه اجتماعی خودش، روی مخاطبین، تاثیرگذاری باشد.

منصفانه است که بگوییم سال ۲۰۱۷ سال بازاریابی تأثیرگذارها بود. برندها به لطف ازدحام در اطراف تاثیرگذاران توانستند، محصولات خود را به خریداران مشتاق بفروشند. انتظار نداشته باشید که این روند به زودی متوقف شود. بازاریابی تاثیرگذار، همچنان به عنوان یک موتور محرک برای رشد مخاطبین و افزایش فروش از طریق رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد یافت. سوال این است که چه کاری می توانید انجام دهید تا بیشترین بازده بازاریابی این سال را داشته باشید؟ آیا تاکتیک های مشابه از سال ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸ به پایان خواهد رسید؟ ما اینجا هستیم تا به تمام این سوالات برای شما پاسخ دهیم. بیایید نگاهی به چگونگی موفقیت در بازاریابی تأثیرگذار در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم:

برخی در شبکه های اجتماعی و رسانه ای داخلی به دنبال جذب مخاطب می گردند. معمولا اندازه گیری بازدهی تبلیغات در این شبکه ها قابل اندازه گیری نیست یا جهت گیری آن به خوبی مشخص نشده است.

از خودتان بپرسید، شخصیت تاثیرگذار برای بازاریابی تاثیرگذار، در کدام شبکه اجتماعی پیدا می شود؟

چندین المان وجود دارد که می توانید از آن برای پیدا کردن بهترین شبکه اجتماعی برای انتشار تبلیغ در حساب کاربری آن شخصیت تاثیرگذار پیدا کنید.

موارد و المان موثر در انتخاب شبکه اجتماعی برای بازاریابی تاثیرگذار

شخصیت ها تاثیرگذار دلخواه شما در چه شبکه ای بیشتر فعال هستند؟

مخاطبین این شخصیت تاثیرگذار در کدام شبکه بالاتر است؟

بودجه شما با کدام شبکه اجتماعی مناسب است؟

کاربران کدام شبکه اجتماعی، به محصول شما، بهتر توجه نشان می دهد؟

نوع تبلیغ شما، در کدام شبکه اجتماعی قابلیت انتشار دارد؟

توضیح المان های موثر در انتخاب شبکه اجتماعی در موفقیت بازاریابی تاثیر گذار و نفوذگرا

شخصیت تاثیر گذار ممکن است یک مجموعه از افراد یا یک شرکت رسانه ای باشد. مثلا ممکن است شما از کارتون های کوتاه یک گروه برای انتشار محتوای تبلیغی خودتان استفاده نمایید. این شخصیت یا گروه تاثیرگذار، دارای چندین حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مختلف با قیمت های مختلف هستند. کدام شبکه با بودجه شما سازگار است؟

محصولی که شما می خواهید آن را تبلیغ کنید، در کدام شبکه بازده بیشتری خواهد داشت؟ و نوع محتوای تبلیغاتی شما از چه چیزهایی تشکیل شده است؟

نوع محتوای تبلیغی در موفقیت بازاریابی تاثیر گذار و نفوذگرا در شبکه اجتماعی

متن:

شما در همه شبکه های اجتماعی می توانید، متن منتشر کنید. اما تعداد حروف و کاراکترها در هر شبکه اجتماعی محدودیت های خود را دارد. شبکه اجتماعی توئیتر کمترین و فیس بوک بیشترین کاراکتر ممکن را برای انتشار دارد.

متن و عکس:

در همه شبکه های اجتماعی می توانید متن و عکس منتشر کنید. البته برخی شبکه ها، ذاتا دارای امکان نمایش عکس نیستند. مثلا شما در یوتیوب و آپارات، نمی توانید یک بازاریابی تاثیرگذار و نفوذگرا به وسیله عکس انجام دهید. یادتان باشد بازاریابی تاثیرگذار یعنی انتشار تبلیغات شما در صفحه کاربری یک شخصیت دارای نفوذ با مخاطبین بالا و این یعنی شما از ظرفیت تبلیغی انحصاری شبکه اجتماعی استفاده نمی کنید.

شما می توانید در آپارات یا هر شبکه اجتماعی ویدیویی دیگر، تبلیغ به صورت عکس در ابتدای هر ویدیو نمایش دهید. اما نوع تبلیغ در بازاریابی تاثیرگذار، استفاده از ظرفیت مخاطبین یک شخصیت تاثیرگذار بدون دخالت شبکه اجتماعی است.

متن و فیلم:

شما می توانید یک تبلیغ از محصول خودتان را در حساب کاربری شخصیت تاثیر گذار منتشر کنید. باید مخاطب خود و نوع دسترسی به اینترنت را نیز در نظر بگیرید. احتمالا باید بین انتشار متن و عکس با متن و فیلم یک مقایسه پس از انتشار انجام دهید. این مقایسه باید در فاصله زمانی مشخصی انجام گیرد. مثلا یک هفته پس از پایان یافتن انتشار تبلیغ از نوع متن و عکس، اقدام به انتشار تبلیغ از نوع متن و فیلم نمایید.

موفقیت بازاریابی تاثیر گذار خود را به Instagram محدود نکنید

بسیاری از مارک ها و برندها و بازاریابان به طور خودکار بازاریابی تاثیرگذار خود را به اینستاگرام محدود می نمایند. در واقع، یک نظرسنجی بیان می نماید که Instagram پلت فرم شماره ۱ برای ۹۲٪ تاثیرگذاران در سال ۲۰۱۷ بود.

بازاریابی تاثیرگذار خود را به Instagram محدود نکنید و 92 درصد تاثیرگذاران از اینستاگرام استفاده نمودند

اگرچه اینستاگرام احتمالا در بالای لیست قرار دارد، به این معنا نیست که شما باید شبکه های دیگر را نادیده بگیرید. همان نظرسنجی نشان داد که تاثیرگذاران، در Facebook، Snapchat، Twitter، YouTube و Pinterest نیز، فعال هستند.

بازاریابی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی

هزینه موفقیت بازاریابی تاثیر گذار بنا بر موقعیت شخصیت تاثیرگذار

شما باید به این مساله توجه نمایید، هرچه مخاطبین یک شخصیت تاثیرگذار در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام، زیاد باشد، هزینه پایه تبلیغات شما در صفحه او نیز گرانتر خواهد بود.

همچنین ممکن است همان شخصیت تاثیرگذار، در شبکه اجتماعی دیگری مثل پینترست و اسنپ چت، طرفداران زیادی نداشته باشد. پس قیمت آنها برای پذیرش تبلیغ شما در شبکه اجتماعی دیگر، خیلی کمتر از شبکه اجتماعی اینستاگرام خواهد بود.

اگرچه ممکن است شما به میزان زیادی از کاربران که در شبکه اینستاگرام هستند، در شبکه های دیگر دسترسی نداشته باشید، اما ممکن است در ازای پرداخت کمتر، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری بهتری داشته باشید. در واقع شما در اینستاگرام ممکن است تبلیغ خود را در یک حساب اینستاگرامی یک فرد تاثیرگذار با ۱۰۰ هزار دنبال کننده قرار دهید و نرخ تبدیل (بازدیدکننده به مشتری) ۲۰ درصد باشد. اما اگر همین تبلیغ را در یک شبکه اجتماعی دیگر در صفحه یک فرد تاثیرگذار با ۱۰ هزار دنبال کننده قرار دهید، نرخ تبدیل ۷۰ درصدی را با قیمت کمتری، به دست آورید. اکنون کدام یک بهتر است؟

البته این را در نظر بگیرید، همه افراد تاثیرگذار در همه شبکه های اجتماعی وجود ندارند. ابتدا به دنبال این باشید که: مخاطبین شما در کدام شبکه اجتماعی حضور دارند؟ سپس اقدام به هزینه برای تبلیغ در آن شبکه اجتماعی نمایید.

روش اندازه گیری جذب کاربران از تبلیغات در بازاریابی تاثیرگذار و حساب شبکه اجتماعی را طراحی کنید

مشخص کنید، صفحه فرود شما کجاست؟ می خواهید به طرفداران صفحه اجتماعی شما و دنبال کنندگانتان افزوده شود و از طریق شبکه اجتماعی بفروشید یا آنکه می خواهید مخاطبین را به صفحه فرود در سایت خودتان بکشید و فرایند فروش را در سایت خودتان انجام دهید.

هنگامی که در یک بازه زمانی مشخص، اقدام به تبلیغ از طریق بازاریابی تاثیرگذار می نمایید، می توانید جذب کاربر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود را پیگیری کنید. با ابزار رایگان آنالیز و تجزیه و تحلیل گوگل، ورود کاربران از هر شبکه اجتماعی را اندازه بگیرید.

در پایان یک دوره تبلیغی می توانید نرخ بهره وری هر کدام از شبکه های اجتماعی را اندازه بگیرید. هر شبکه اجتماعی معمولا ابزار خود را دارد. برای استفاده از آنالیز دنبال کنندگان، مشاهده ویدیو و لایک و … در اینستاگرام، لازم است شما حساب اینستاگرام خود را از حالت صفحه کاربری به صفحه تجاری ارتقا دهید. این کار رایگان است.

دستورالعمل FTC برای موفقیت بازاریابی تاثیرگذار را دنبال کنید

اول و مهمتر از همه، یکی از بزرگترین رویکردهایی که شما برای موفقیت بازاریابی تاثیر گذار در سال ۲۰۱۸ می توانید انتظار داشته باشید، این است که برندها ها و تاثیر گذاران در مورد شراکت خودشان شفاف تر هستند. در روزهای اول بازاریابی تاثیرگذار، در رسانه های اجتماعی، هر نام تجاری و برندی به اندازه ای که باید دراستفاده از بعضی ستارگان یا افراد مشهور مورد علاقه خود در رسانه های اجتماعی ، شفاف نبود.

اساسا، بسیاری از تاثیرگذاران، پست های Instagram، ویدیوهای YouTube و سایر محصولات با محتوای تبلیغی بدون افشای پول پرداخت شده، برای آن، ایجاد می نمودند.

FTC در سال ۲۰۱۷ محدودیت خود را برداشته و مشخص می کند مارک ها و تاثیرگذاران هنگام کار با محتوای تبلیغی و حمایت شده، چگونه این کار را انجام دهند.

اینستاگرام، این کار را راحت کرده است و تاثیرگذاران و افراد مشهور می توانند با قرار دادن هشتگ #تبلیغ یا ad به مخاطبین خود اطلاع دهند که این یک تبلیغ است.

دستورالعمل اف تی سی، برای خارج از ایران و خصوصا امریکا کاربرد دارد. اما ازجهت شفافیت موضوع تبلیغات و مشخص نمودن تبلیغات، یک رویکرد قابل پذیرش برای ایران است.

برای موفقیت بازاریابی تاثیر گذار، شما میتوانید از چیزی به غیر از هشتگ تبلیغ استفاده کنید

در یک پست تبلیغی که در صفحه یک تاثیرگذار (افراد مشهور که تبلیغ شما را در صفحه اجتماعی خودشان قرار می دهند) قرار می دهید، می توانید از هشتگ دیگری به جز تبلیغ استفاده کنید. چون معمولا مردم، تبلیغات را غیر واقعی می دانند.

مثلا به جای تبلیغ، از هشتگ برند تجاری تبلیغ شونده استفاده کنید. یا از کلمه #اسپانسر و #حامی_مالی استفاده کنید.

مشارکت خودتان را با تاثیرگذاران شفاف کنید و از فریب مخاطبان خودداری کنید. یعنی مخاطبان بدانند که شما از ظرفیت تبلیغاتی شخصیت تاثیرگذار استفاده می کنید.

پیام بگذارید