مفهوم پرداخت به ازای کلیک یا PPC در تبلیغات اینترنتی

///مفهوم پرداخت به ازای کلیک یا PPC در تبلیغات اینترنتی

مفهوم پرداخت به ازای کلیک یا PPC در تبلیغات اینترنتی

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است . در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند . تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد . به مرور جایگزین روش های سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد. مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند. به عنوان مثال می‌تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد.

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه‌های Google Adwords، Microsoft adCenter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می‌برند.

تاریخچه پرداخت به ازای کلیک یا PPC در تبلیغات اینترنتی

در سال ۱۹۹۶ (میلادی) در نرم‌افزاری به نام Planet Oasis از این مدل پرداخت، برای کلیک‌هایی که شرکت‌ها در دایرکتوری نرم‌افزار دریافت می‌کردند استفاده شد. در ابتدا شرکت‌ها کمی محتاطانه با این مدل برخورد کردند. اما در انتهای ۱۹۹۷ (میلادی) بیش از ۴۰۰ برند مشهور از این مدل استقبال کردند.

گوگل در دسامبر ۱۹۹۹ تبلیغات جستجوگر خود را آغاز کرد . در اکتبر ۲۰۰۰ محصول تبلغاتی خود را با نام تجاری Google AdWords به بازار عرضه کرد. اما تا سال ۲۰۰۲ که مدل پرداخت به ازای کلیک معرفی شد کماکان از مدل پرداخت به ازای تعداد نمایش استفاده می‌کرد. هم‌اکنون ۹۶ درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات ناشی می‌شود.

کلیک غیر واقعی در پرداخت به ازای کلیک یا PPC در تبلیغات اینترنتی

کلیک‌هایی که خود ناشر آگهی بر تبلیغ انجام می‌دهد.
ناشر، مشوق‌هایی برای کلیک بر روی تبلیغات در نظر می‌گیرد.
استفاده از ابزارهایی که منجر به ایجاد کلیک های اتوماتیک یا افزایش ترافیک می‌گردد.
ربات‌ها
هرگونه نرم‌افزارهای فریبنده
کلیک روی تبلیغات گوگل باید در نتیجه علایق کاربر و به صورت واقعی باشد و هر روشی که باعث شود به طور مصنوعی و ساختگی بر روی تبلیغات کلیک شود، در خط مشی های مرتبط با برنامه ها به شدت ممنوع شده است.

تفاوت میان پرداخت به ازای کلیک PPC و هزینه به ازای کلیک در تبلیغات اینترنتی

پرداخت به ازای کلیک یا PPC به یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین گفته می‌شود . تبلیغ‌دهنده به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را پرداخت می‌کند. شما هنگامی به ازای هر کلیک، مبلغی پرداخت می‌کنید که شخصی به یکی از محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، نیاز داشته و روی تبلیغات شما کلیک کند.

هزینه به ازای کلیک یا CPC یک کمیت است و می‌توان آن را از دو جنبه بررسی کرد.

  • CPC پیشنهادی به مبلغی گفته می‌شود که شما مایل هستید آن را پرداخت کنید . تا روی تبلیغات شما یک کلیک شود.
  • هزینه CPC به مبلغی گفته می‌شود که شما برای نتیجه تبلیغات خود پرداخت می‌کنید.

 

مهر ۱۵ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: آموزش, بازاریابی اینترنتی|بدون نظر

پیام بگذارید