تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی یا آنالیز ایمیل مارکتینگ

///تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی یا آنالیز ایمیل مارکتینگ

تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی یا آنالیز ایمیل مارکتینگ

50% از مسیر یک ایمیل مارکتینگ موفق، تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی است.

تا هم از موفقیت خود مطمئن شویم . هم برای آینده برنامه ریزی کنیم.

می خواهیم بدانیم کدام کاربران فعال‌تر هستند. کدام محصول جذاب‌تر است. کدام کاربر روی چه لینکی کلیک کرده اند.

از سایت‌های Link Tracker یا ردگیری لینک استفاده کنید.

 

سایت bitly.com برای ردگیری لینک ها

برای  آنالیز ایمیل مارکتینگ ایمیل سایت bitly.com این سرویس را رایگان ارائه می‌دهد.

ابتدا در سایت عضو شوید. سپس روی Paste a link here کلیک نمایید.آدرس خود را بنویسید.  Enter بزنید. سپس اطلاعات لینک به شما نمایش داده می شود. روی دکمه Copy برای کپی لینک جدید کلیک کنید. از این به بعد لینک جدید ارائه شده را همه جا قرار دهید. برای آنالیز کلیک روی لینک ، در محیط کاربری bitly.com روی View stats کلیک نمایید.

محیط آنالیز کلیک bitly.com به شما می گوید کاربران از کدام کشورها Country در چه روزها و ساعاتی کلیک کرده اند. اگر لینک خود را در جاهای مختلف قرار داده اید ، از کدام سایت و سرویس روی آن کلیک نموده اند Reffer.

انالیز لینک با آنالیزگر گوگل

برای تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی از سرویس آنالیز گوگل استفاده کنید.

به این صفحه بروید. اطلاعات وارد شده را طبق مثال زیر هر کادر کلیک کنید. در قسمت Campaign Medium ، عبارت Email را برای کمپین ایمیلی قرار دهید. اگر می خواهید یک کمپین تبلیغاتی بنر را انالیز کنید ، کلمه banner را انتخاب نمایید. Campaign Name ، نام کمپین شماست . آن را به انگلیسی بنویسید. مثلا برای کمپین معرفی محصول قالب چند منظوره این عبارت را بنویسید: Multipurpose_Theme تا بتوانید بعدا بفهمید از نام لینک استفاده کنید. نام فارسی موجب شلوغ شدن لینک می شود. در قسمت Campaign Source می توانید یک نام انگلیسی برای این کمپین انتخاب کنید. مثلا اگر می خواهید رفتار کاربرانتان در ایمیل خبرنامه آنالیز کنید بنویسید: newsletter . سپس روی Convert URL to Short Link تا لینک جدید ساخته شده را به شما بدهد. می توانید از لینک تبدیل نشده نیز استفاده کنید.

برای آنالیز نتایج به https://analytics.google.com/analytics بروید.روی  Acquisition کلیک کنید. سپس روی کمپین ها Campaigns کلیک کنید.

نتیجه گیری برای انتخاب تحلیل آمار بازاریابی ایمیلی یا آنالیز ایمیل مارکتینگ

هر دو سیستم کار خود را به خوبی انجام می دهند. اما اولی ساده است . آنالیزگر گوگل اگرچه پیچیده است اما به حرفه ای شدن شما کمک می کند.

آنالیزگر گوگل روی کاربران ایرانی بسته است. با تغییر آی پی می توانید از این سرویس استفاده کنید.

مهر ۱۵ام, ۱۳۹۶|دسته بندی ها: آموزش, بازاریابی اینترنتی|بدون نظر

پیام بگذارید

عضویت
close-link