برای افزایش تبدیل بازدیدکننده به مشتری به چند المان نیاز داریم:

اول) محتوای خوب
دوم) مزیت رقابتی داشتن
سوم) شرکت در شبکه های اجتماعی مورد پسند محلی
چهارم) لینکسازی درونی
پنجم) تبلیغات کسب و کار خودمان توسط خودمان
ششم) دوستی با دیگران در اینترنت

اول) محتوای خوب

محتوای خوب بازدیدکننده را به خود جذب میکند. خواننده را متقاعد میکند که این متن را تا آخر بخواند یا این آموزش را تا آخر ببیند. یعنی بازدیدکننده تبدیل به یک خواننده مشتاق میشود. نظر او درباره محتوای شما این است : محتوای ارزشمندی است.

چرا محتوای خوب بنویسیم؟ برای افزایش فروش و افزایش بازدید و ترافیک سایتچرا محتوای خوب بنویسیم؟

زیرا میتوانیم به خواننده درباره تخصص خودمان بگوییم. اینکه ما حرفه ای هستیم و درباره چیزی که میدانیم میتوانیم به خوبی توضیح دهیم یا آموزش بنویسیم.

زیرا خواننده متوجه میشود ، میتواند به شما اعتماد کند .

زیرا متن شما کپی نیست و خواننده این را خیلی خوب میفهمد و به گوگل میگوید .

زیرا گوگل برای شما بازهم بازدیدکننده می آورد.

زیرا گوگل میفهمد که محتوای ارزشمند تولید می کنید و آبروی معرفی کردنش را نمی برید.

دوم) مزیت رقابتی داشتن

بازدیدکنندگان به دنبال کسی هستند که کالای مورد نظرشان را با شرایط بهتری بفروشد. اگر شما با خودتان روراست باشید و فکر کنید من چگونه میتوانم با دیگر فروشندگان در این نوع محصول یا خدمات متفاوت باشم؟ به جواب یا جواب های درست میرسید! از خودتان بپرسید چه محصولی با چه کیفیتی یا محصول را به چه روش حمل و نقلی یا به چه روش پرداختی عرضه کنم که نسبت به دیگران جذابتر باشد؟ یا بپرسید در صفحه محصولم چه اطلاعاتی قرار بدهم که بازدیدکننده از من بخرد.

[et_bloom_inline optin_id=”optin_6″]

چرا مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟

زیرا مزیت رقابتی داشتن موجب میشود بازدیدکنندگان شما را برای خرید کالا یا خدمات انتخاب کنند. مثل اینکه اگر شما نقاط ضعف و نقاط مثبت محصول را با همین عنوان ها بنویسید ، بازدیدکنندگان میفهمند شما با آنها روراست هستید. خوانندگان به فروشندگان راستگو و صادق اعتماد می کنند. وقتی خواننده ای به شما اعتماد پیدا کند از شما خرید انجام میدهد.

چرا مزیت رقابتی در کسب و کار اینترنتی ایجاد کنیم

یک نمونه برای پیداکردن مزیت رقابتی میخواهم!

روش کار: سوالات زیادی را روی کاغذ بنویسید. سپس به آنها جواب دهید. علاوه بر سوال های بالا میتوانید بپرسید سایت و فروشگاه وردپرس من: آفتاب چه تفاوتی با سایر فروشگاه های وردپرس دارد؟ جواب: من علاوه بر فروش محصول ، درباره استفاده از محصولات و ملاکهای برتری برای انتخاب یک محصول در زمینه قالب وردپرس و افزونه وردپرس مقاله ارائه میدهم. من شخصیت حقیقی خودم را به خوانندگانم معرفی میکنم تا بدانند مدیر این فروشگاه کیست؟ خط مشی های فکری و سیاستهای فروشگاهم را در صفحه درباره ما به بازدیدکنندگانم می گویم.

چه راه های ارتباطی با مشتری و ایجاد مزیت رقابتی وجود دارد؟

درباره مزیت رقابتی میتوان یک کتاب نوشت و آنقدر مثال و مصداق بیان کرد تا شما یاد بگیرید به دنبال برتری های خودتان در میان رقیبان خود باشید. حتی ممکن است شما چهره زیبایی داشته باشید یا ممکن است شما صدای گیرایی داشته باشید. با توجه به هرکدام از این دو میتوانید با خوانندگان خود ارتباط تصویری مثل فیلم معرفی سایت و فیلم آموزشی بسازید. یا درباره زمینه فعالیت سایت و حرفه تخصصی خودتان پادکست تولید کنید.

یک مثال درباره مزیت رقابتی از سید احمد غلامی نویسنده این مقاله:

در مزیت رقابتی به تعهد خیلی توجه کنید. من در پاسخ ایمیل یک بازدیدکننده درباره تفاوت قالب دارای لایسنس و بدون لایسنس ۶ ایمیل نوشتم. در یک ایمیل، قالبها با موضوع کاری او را معرفی کردم. قیمت های دلار و تومان را معرفی کردم. خدمات خودم را شرح دادم. دلسوزانه به او درباره روشی که بتواند ارزانتر به خواسته اش برسد توضیح دادم. زیرا در خودم احساس تعهد میکنم.

سوم) شرکت در شبکه های اجتماعی مورد پسند محلی

شبکه های اجتماعی فرصت رایگان برای معرفی شما هستند. برای ارتباط با خوانندگانی که به شما نیاز دارند. هر شبکه اجتماعی یک موتور جستجو دارد که کاربرانش در آن به دنبال خواسته های خودشان میگردند.

شرکت در شبکه های اجتماعی یا بازاریابی اجتماعیمن در شبکه اجتماعی چگونه ظاهر شوم؟

۱-یک حساب کاربری ایجاد کنید . ۲-آیدی حساب کاربری یا آدرس حساب کاربری شما در شبکه مجازی همانند آدرس اینترنتی شما باشد. ۳-سعی کنید از خط و زیرخط در حساب کاربریتان کمتر استفاده کنید. ۴-اما اگر دیگران نام و آیدی حساب کاربری شما را برای خودشان انتخاب کرده اند شما میتوانید یک کلمه مربوط را به آن اضافه نمایید.

کدام شبکه اجتماعی را انتخاب نماییم؟

ممکن است برای کسب و کار من و منطقه محلی کسب و کار من شبکه توئیتر مناسب باشد. برای هر نوع کسب و کار ، باید یک شبکه اجتماعی مناسب انتخاب نمود. مشتریان احتمالی شما ، همان بازدیدکنندگان شما، از کدام شبکه هستند. برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری شبکه مناسب را انتخاب کنید. شبکه مناسب ، شبکه ای است که بیشترین خواننده را برای شما به ارمغان بیاورد. تا شاهد افزایش تبدیل بازدیدکننده به مشتری باشید. آیا کاربران شما کمتر با اینترنت آشنا هستند؟ پس تلگرام انتخاب مناسبی برای آنهاست. آیا جوانان و کسانی که فعالیت اینترنتی بیشتری دارند مشتری شما هستند؟ پس اینستاگرام انتخاب مناسبی است. آیا مشتریان شما گستره وسیعی از مخاطبان هستند؟ پس از اینستاگرام برای نفوذ در نگاه و ذهن بازدیدکنندگان خودتان استفاده کنید و تلگرام راه ارتباطی شما با خوانندگانتان است.

برای اینکه متوجه شوید بازدیدکنندگان از کدام شبکه اجتماعی می آیند این آموزش را بخوانید:

آنالیز بازاریابی محتوا برای پیشرفت حرفه ای کسب و کار اینترنتی

کدام شبکه اجتماعی را انتخاب کنم؟چه چیزهایی منتشر کنم؟ (۲)چه چیزهایی در شبکه اجتماعی منتشر کنیم؟

خودتان را معرفی کنید. محصولات خودتان را معرفی کنید. خدمات خودتان را معرفی کنید.

مزایای رقابتی خودتان را در لابلای معرفی محصولات و خدمات خودتان بیان کنید. به خوانندگان پنج پست در میان، بگویید چرا باید از شما بخرند . در مقاله آموزشی و محتوای تولید شده خودتان چند سوال بنویسید و عنوان سوالات را در شبکه های اجتماعی قرار دهید. با این کار به آنها میگویید که با آمدن به سایت شما به جواب سوالات میرسند. این سوالات باید سوالاتی باشند که مخاطبان به دنبالش می گردند.

در چند شبکه اجتماعی شرکت کنیم و در هر کدام چه چیزهایی منتشر کنیم؟

در دو تا پنج شبکه اجتماعی عضو شوید. حتما در اینستاگرام و توئیتر عضو باشید. عضویت در توئیتر یک سطح ، شما را از دیگران متمایز میسازد. مطالب متفاوتی در هر شبکه منتشر کنید. این به معنی آن نیست که محتوای خودتان را یکی در میان در هرکدام منتشر کنید. خیر . سیاست انتشار پست در هر شبکه باید متفاوت باشد. مثلا در حساب کاربری توئیتر خودتان عنوان پستهای آموزشی خود را منتشر کنید. در اینستاگرام فیلم منتشر کنید. فیلم آموزش و فیلم معرفی محصولات .

برای هر شبکه اجتماعی جداگانه یک کد تخفیف در هر حراجی منتشر کنید. چرا؟ زیرا در پایان حراجی میفهمید کدام شبکه اجتماعی که فکرش را نمیکردید برای شما بازدیدکننده و مشتری آورده است؟

[et_bloom_inline optin_id=”optin_6″]

چه پسوندهایی میتوانم به حساب کاربری خودم بیافزایم؟

من به حساب کاربری مشتریانم در اینستاگرام و فیس بوک و تلگرام و توئیتر گاهی ir و گاهی page اضافه میکنم.

چهارم) لینکسازی درونی

لینک سازی یعنی محتوای خودتان را میشناسید . میدانید در سایت شما چه محتوایی منتشر میشود. برای محتوای خودتان ارزش قائل هستید. قبل از شروع نوشتن محتوا و انتشار آن بهترین روش موفقیت در سئو را یاد بگیرید. اگر از وردپرس برای انتشار محتوای خودتان استفاده میکنید آموزش پیکربندی سریع Yoast SEO و دلیل استفاده از این افزونه را یاد بگیرید.

چرا لینکسازی درونی مهم است؟

زیرا نباید محتوای یتیم تولید کنید. “محتوای یتیم orphaned content چیست” را بخوانید تا چنین محتوایی تولید نکنید. از همان ابتدای تولید محتوا ، اصول اساسی سئو را یاد بگیرید.

محتوای یتیم orphaned content

من در یکی از پستهای اینستاگرام توضیح دادم که لازم به یادگیری ۱۰۰۰ نکته یا ۲۰۰ تکنیک و فن سئو نیست. چند اصول اساسی ساده وجود دارد. اگر این اصول را رعایت کنید در صفحه اول لیست نتایج گوگل قرار خواهید گرفت. روی این لینک: “آموزش اصول اساسی سئو یا سئو به زبان ساده “ کلیک کنید تا به فیلم یک دقیقه ای آموزش سئو بروید.

[instashow id=”4″]

حتما برای دریافت آموزش یک دقیقه ای کسب و کار اینترنتی و بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا و آموزش سئو حساب اینستاگرام فروشگاه وردپرس آفتاب را دنبال نمایید.

لینکسازی درونی را از کجا شروع کنیم؟

از اولین پست که منتشر میکنید کلمات کلیدی را جدا کنید . برای هر کلمه کلیدی یا چند کلمه کلیدی، یک مقاله بنیادی بنویسید. درباره چیستی و چگونگی آن کلمه یا کلمات کلیدی بنویسید. وقتی این کار را انجام بدهید به خوانندگانتان یک پایگاه دانش در تخصص خودتان ارائه میدهید. در واقع شما با قرار دادن لینک در صفحات هر مقاله به بازدیدکننده میگویید که من درباره مقاله ای که نوشتم دانا و متخصص هستم . بازدیدکننده میفهمد که میتواند نیاز به دانش در یک یا چند زمینه خاص کسب و کار شما را در سایت شما برطرف نماید.

لینکسازی درونی را از کجا شروع کنیم؟چگونه لینک سازی را بهتر انجام دهیم؟

وقتی درحال نوشتن مقاله هستید حتما چندین کلمه کلیدی وجود دارد. ممکن است در هر مقاله یا محصول چندبار کلمه کلیدی آورده شود. شما کافیست یک بار فقط این کار را انجام دهید. یعنی یک مقاله درباره آن کلمه کلیدی بنویسید و به آن کلمه کلیدی لینک بدهید.

برای اینکه توجه خواننده و موتورجستجوی گوگل را به اینکه مقاله شما دارای ارجاع و منبع مناسبی برای ماندن در سایت است ، یک یا چند سوال در پایان مقاله بنویسید. سپس سوالات را به مقاله ای که قبلا درباره آن نوشته اید، لینک بدهید. مثلا اگر مقاله ای درباره بهترین روش موفقیت در سئو چیست نوشتید ، درپایان چنین سوالاتی قرار بدهید: “اصول اساسی سئو کدامند؟” ، “تکنیکهای سئو را چگونه یاد بگیریم؟”.

کلمه کلیدی محور چه چیزهایی است؟ کلمه کلیدی محور چه چیزهایی است؟

کلمه کلیدی باید محور ۴ المان در سایت شما باشد:

۱- نوشته ها و مقاله های سایت شما

۲- محصولات و خدمات سایت شما

۳- نام یا عنوان و توضیحات سایت و کسب و کار شما

نتیجه ای که در لینک سازی باید در ذهن شما متصور باشد دو چیز است:

اول) لینک دادن به کلمه کلیدی

دوم) طرح سوال در پایان یا جاهای مناسبی از مقاله برای ترغیب خواننده به ارجاعات

پنجم) تبلیغات کسب و کار خودمان توسط خودمان

تبلیغات یعنی رساندن پیام شما به کسی که به دنبال خدمات و محصولات شماست. بهترین جا برای پرس و جوکنندگان، اینترنت و بهره گیری از گوگل است. شما هم میتوانید به گوگل و جویندگان اینترنتی کمک کنید.

[et_bloom_inline optin_id=”optin_6″]

بهترین جای رایگان اینترنت که توجه خواننده و موتورجستجو را جلب میکند کجاست؟

اولین جای تبلیغات در اینترنت ، سایت خودتان است.

تعجب نکنید خواننده وقتی از هر راهی به سایت شما وارد میشود ، یک تبلیغ توجهش را جلب خواهد کرد. تبلیغ ها معمولا خیره کننده و جذاب و رنگارنگ هستند. پس میتوانید عکسها و فایلهای گیف متحرک تولید کنید تا توجه خواننده را به محصول ، خدمات یا مقاله ای مرتبط با صفحه ای که در حال مطالعه آن است جلب کنید.

چگونه فایل عکس متحرک گیف تولید کنمچگونه فایل عکس متحرک گیف تولید کنم؟

برای این کار نیازی به یادگیری نرم افزارهای حرفه ای ندارید. اگر موبایل دارید، یک برنامه ساخت عکس نوشته پیدا کنید. روی عکس یا زمینه ای رنگی به صورت افقی یا عمودی یک متن درشت و یک متن ریز بنویسید. اندازه و فونت و محل قرار گیری متن را تنظیم کنید. میتوانید هربار یک نوع رنگ برای متن انتخاب کنید. اما فونت و محل قرار گیری را تغییر ندهید. حالا یک برنامه ساخت عکس متحرک گیف Gif از فروشگاه گوگل پیدا و نصب کنید. این دو یا سه عکس را انتخاب کنید و یک فایل متحرک تولید کنید. اکنون میتوانید عکس متحرک را در سایت خودتان قرار دهید.

اگر از وردپرس استفاده میکنید، یک خبر خوب برای شما دارم: شما میتوانید از افزونه تبلیغات حرفه ای وردپرس WP PRO Advertising System برای قرار دادن تبلیغات خودتان و دیگران استفاده کنید.

تومان12,000 تومان9,000افزودن به سبد خرید

 دومین جای تبلیغات در اینترنت ، شبکه های اجتماعی است.

مردم در شبکه های اجتماعی وقت خودشان را میگذرانند. شبکه های اجتماعی خاصیت سرگرم کنندگی دارند. اما در همین محیط سرگرم کننده شما باید محتوای تبلیغی که مردم به دنبالش هستند را با به کارگیری عنصر سرگرم کنندگی تولید نمایید.

این کار هم خیلی ساده است. همانطور که گفتم نیاز به یک موبایل و یک برنامه ساخت عکس نوشته و یک برنامه ساخت عکس متحرک گیف Gif دارید. یادتان نرود سراغ فروشگاه های نرم افزار آندروید داخل کشور نروید. فقط نرم افزارهای خود را از گوگل پلی دانلود کنید.

ششم) دوستی با دیگران در اینترنت

دوستی با دیگران در اینترنتباید با دیگران ارتباط سازنده داشته باشید. با رقیبان خودتان یا کسانی که در زمینه تخصص و کسب و کار شما محتوای آموزشی تولید می کنند. شما هم در هر زمینه ای که فعالیت میکنید حرفهایی دارید که تازه واردها یا خریداران جویای شنیدنش هستند. بسیار خوب ، حرفهای خود را مکتوب کنید.

بازهم نیاز به استفاده از کامپیوتر و برنامه های نوشتاری نیست. از موبایل خودتان که با دوستانتان چت میکنید استفاده کنید. شروع کنید به نوشتن . اگر از تلگرام استفاده میکنید برای خودتان بنویسید یا به یکی از دوستانتان در قالب پیام متن خود را بنویسید. پس از نوشتن، یک دور پیامتان را بخوانید و اشکالات خودتان را برطرف کنید. از زبان محاوره به زبان رسمی نزدیک شوید . خیلی لازم نیست رسمی باشید اما جدی بودن و علمی بودن باید در صحبتهای شما دیده شود.

دوستیم را از کجا شروع کنم؟

من زمانی به دنبال ماهیان آکواریومی بودم ، اصلا فکرش را نمیکردم که چه قدر انجمن اینترنتی درباره آکواریوم صحبت کرده باشند. انجمنهای اینترنتی که محصور اصلی فعالیتشان هم گاهی مرتبط نبود.

شما هم در زمینه تخصصی خودتان و سایت و کسب و کار خودتان در اینترنت جستجو کنید . مثلا بنویسید “آموزش ساخت آکواریوم ماهیان آب شیرین” ، یا “چگونه یک شمع برای ماشین با این مدل انتخاب نمایم؟” وقتی به لیست نتایج نگاه کنید حتما چندین انجمن پیدا میکنید. عضو شوید و به آخرین فعالیتها نگاه کنید . از بین سوالات پرسیده شده ببینید به کدام میتوانید پاسخ دهید . در قسمت پروفایل و تنظیم امضا ، میتوانید نام و مشخصات کسب و کار و شاید هم لینک سایت خودتان را در صورت مجاز بودن وارد کنید. نتیجه ای که از این پاسخ ها میدهید حیرت انگیز است. همه میخواهند درباره کسی که این پاسخ را داده بدانند. حتی مدیر و دیگر اعضای سابق و حرفه ای .

شرکت در انجمن اینترنتی و اغاز دوستی اینترنتی

چک لیست افزایش تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت با محتوای خوب و لینکسازی برای افزایش فروش و افزایش ترافیک:

محتوای خوب

حتما در هنگام نوشتن تبلیغات اینترنتی در سایت خودتان یا دیگران و نوشتن و تولید محتوا در انجمن ها دقت کنید که محتوای شما ویژگیهای محتوای خوب را داشته باشد.

مزیت رقابتی

اگر شما به ۶ مورد گفته شده در این مقاله عمل کنید ، دارای یک مزیت رقابتی بزرگ در اینترنت خواهید شد که منجر به افزایش ترافیک سایت و افزایش فروش شما میگردد.

شبکه های اجتماعی

تولید محتوای خوب در شبکه های اجتماعی هم یک تبلیغات است و هم یک لینکسازی است چون برای گوگل مهم است که بازدیدکنندگانتان از کجا به سایت شما می آیند.

لینکسازی درونی

وقتی تمرکز شما بر نوشتن مقاله ای با کلمه کلیدی که محور فعالیت سایت و فروشگاه اینترنتی شما باشد ، شما در حال تولید محتوای خوب هستید که با یکدیگر لینک شده اند و ارتباط دارند. لینکسازی درونی موجب میشود خواننده در سایت شما وقت بیشتری بگذارند و گوگل این وقت را در محاسبه رتبه شما در لیست نتایج جستجو محاسبه کند.

تبلیغات

تبلیغات در سایت خودتان خیلی خوب است اما در سایتهای دیگر مثل تیغ دو لبه عمل میکند. اگر سایت پذیرنده تبلیغ اینترنتی مرتبط با حوزه فعالیت شماست خوب است. اگر تبلیغات کسب و کار شما چشمگیر باشد و موجب افزایش ترافیک شود، باید برای این جمعیت آماده باشید. آمادگی در داشتن محتوای خوب و آمادگی در امور فنی سایت مثل توانایی در پذیرش چندین بازدیدکننده همزمان و سرعت بالای بارگزاری صفحات اینترنتی شما.

دوستی با دیگران در اینترنت

تولید محتوای خوب در انجمنهای اینترنتی یا سایتهای دارای ارسال پست مهمان یک نوع لینکسازی بیرونی است. یک نوع تبلیغات و معرفی خودتان است. در نوع و زبان نوشتن و رعایت ادب و صبر دقت کنید. حتی دوستی با رقیبانتان دراینترنت را حفظ کنید.

نتیجه: همانطور که دیدید من این مقاله را طوری نوشتم که با رعایت هرکدام از این ۶ اصول میتوانید تمرین سئو در سایت خودتان انجام دهید. شما با انجام این کارها و یادگیری آنها ناخواسته سئوی سایت خود را اصولی بهبود بخشیده اید. برای آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت و یادگرفتن کارهایی که باید انجام دهید و کارهایی که نباید انجام دهید این لینکها مفید هستند:

مقاله ها در زمینه آموزش سئو

راه اندازی سایت با درنظرگرفتن سئو: بهینه سازی محتوا

طراحی سایت با در نظرگرفتن سئو: نکته های فنی سئو

مقاله ها در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی

۱۰ فرمان بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار اینترنتی و افزایش ترافیک سایت

خوانندگانتان برای شما بازاریابی محتوا انجام میدهند: محصول رایگان و مطالعه محتوا با تعیین شرط

برای من در تلگرام یا اینستاگرام یا حتی همین جا در نظرات و یا توئیتر بنویسید. شاید راه های دیگری هم باشد که من درباره اش ننوشته باشم. شما بنویسید و به نام خودتان و کسب و کارتان در سایت فروشگاه وردپرس آفتاب منتشر کنید.

اگر در زمینه ای نیاز به مشاوره تجاری و راه اندازی کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت داشتید من مشتاق هستم که به شما کمک نمایم.

[et_bloom_inline optin_id=”optin_6″]