من سید احمد غلامی هستم و می خواهم به شما در رشد کسب و کار اینترنتی کمک کنم. حتما می خواهید رشد کسب و کار اینترنتی شما صحیح و پرسرعت کند. فرقی نمی کند محصول می فروشید یا خدمات . در هر کاری ابزاری وجود دارد. هر ابزاری در دسته خاصی قرار میگیرد. مثلا در وردپرس ابزار سئو ، افزونه Yoast SEO است.  و برای بازاریابی اینترنتی هم ابزارهایی وجود دارد.

اکنون می خواهم برای شما درباره دسته بندی ابزار بازاریابی اینترنتی صحبت کنم. برخی از این ها کار مشترک دسته دیگر را هم انجام میدهند.

ابزار بازاریابی اینترنتی در ۶ دسته مختلف قرار می گیرند.

  1. ابزار شبکه اجتماعی
  2. ابزار سئو
  3. ابزار پرداخت به ازای کلیک
  4. ابزار بازاریابی محتوا
  5. ابزار بازاریابی ایمیل
  6. ابزار آنالیز و داده

در این پست می خواهم ابزار شبکه  اجتماعی را معرفی کنم. تقریبا بیشتر این ابزارها رایگان هستند . به جز یکی دو مورد که امکان استفاده رایگان ندارند.

۱-ابزار شبکه اجتماعی

BuzzSumo – بهترین عملکرد محتوا را برای هر موضوع یا رقیبان آنالیز کنید. تا بتوانید کلید موثر برای تبیلغ محتوای خودتان را پیدا کنید- امکان استفاده رایگان ندارد.

Canva – کانوا به شما اجازه می دهد تصاویری شیک و گیرا برای پست های شبکه های اجتماعی و پروژه های محتوایی خود را با رابط کاربری گرفتن کشیدن و رها کردن Drag و Drop بسازید – امکان استفاده رایگان دارد.

با استفاده از کانوا یک بنر بسازید یا طرح روی جلد کتابتان را بسازید. کار با این ابزار خیلی راحت است. البته پشتیبانی ضعیفی از زبان فارسی دارد. اما اگر کار با نرم افزارهای طراحی را بلد نیستید. با کمی دستکاری در رنگ و عکس ها می توانید یک بنر خوب بسازید.

Digg Digg – ابزار به اشتراک گذاری پست ها و مقالات با نوار شناور دکمه های اشتراک گذاری شبکه اجتماعی – امکان استفاده رایگان دارد.

برای وردپرسی ها که عالی است. البته اگر قالب شما از نوار دکمه های شبکه اجتماعی پشتیبانی می کند یا از افزونه مونارچی استفاده می کنید نیازی به استفاده حتمی این ابزار ندارید.

Hootsuite – ابزار مدیریت رسانه اجتماعی و مدیریت شبکه اجتماعی  – امکان استفاده رایگان دارد.

احتمالا از کار کردن با آن بیش از سایرین لذت می برید. کارایی زیادی برای تعیین استراتژی و آنالیز و سنجش خودتان ، کلمه های کلیدی ، رقبایتان در شبکه های اجتماعی دارد.

QuickSprout – ابزار بازاریابی اینترنتی رایگان  Neil Patel کارش سئوی سایت ، تاثیر سوشال مدیا (شبکه اجتماعی) ، واکنشگرایی موبایل و چیزهای بیشتری را اندازه گیری می کند.

SharedCount – ابزار ردگیری اشتراک گذاری لینک ها ، لایک ها ، توئیت ها و چیزهای بیشتر برای هر صفحه  –  امکان استفاده رایگان دارد.

Sprout Social – ابزار مدیریت رسانه اجتماعی برای کمک به کسب و کارها تا مشتریان جدید پیدا کنند و حضور خودشان در رسانه  شبکه اجتماعی را گسترش دهند .

TweetDeck – توئیت دک مرورگر شخصی شماست که می توانید از آنچه بلافاصله در توئیترتان اتفاق می افتد با خبر شوید . این ابزار متعلق به خود توئیتر است.

احتمالا از کار با توئیت دک نیز لذت می برید. برخی در ایران فقط اینستاگرام را جدی می گیرند. اما توصیه می کنم حتما یک استراتژی برای حضور در شبکه های مجازی مثل توئیتر نیز داشته باشید.

WooRank – با استفاده از وورنک رنکینگ وب سایت خود و دید آنلاین خود را به وسیله سئو ، شبکه اجتماعی ، کارایی و خیلی چیزهای دیگر بهبود دهید.

با کدام یک از ابزارهای بازاریابی اینترنتی توانسته اید به رشد کسب و کار اینترنتی خود برسید؟

لطفا نظرات خود را درباره رشد کسب و کار اینترنتی با ما در همین صفحه درمیان بگذارید.

قسمت دوم رشد کسب و کار اینترنتی با ابزار بازاریابی اینترنتی : ابزار سئو را از دست ندهید.