سئو SEO و تجربه کاربری UX کجا درسایت شما به هم می رسند؟ هدف چیست!

//, سئو/سئو SEO و تجربه کاربری UX کجا درسایت شما به هم می رسند؟ هدف چیست!

سئو SEO و تجربه کاربری UX کجا درسایت شما به هم می رسند؟ هدف چیست!

سئو SEO و تجربه کاربری UX ، هر دو یک هدف دارند . هر دو توسط موتور جستجو شناسایی می شوند. اهمیت به تجربه کاربری دیگر یک اصل سئو شده است.

در Yoast، ما فکر می کنیم SEO تنها زمانی کار می کند که از یک رویکرد جامع استفاده می کنید. فقط بهینه سازی عناوین صفحه کافی نیست. سئو هم درباره سرعت سایت است . و هم درباره  تجربه کاربری (UX) است. بدیهی است که محتوای عالی، بخش بزرگی از آن است. در یک رویکرد جامع، SEO دارای “همگروه های” زیادی است که باید با هم کار کنند. در این پست، ما به تعدادی از ناحیه هایی که SEO و UX یکدیگر را ملاقات می کنند می رویم. بیایید به آن فکر کنیم، به روش های زیادی ، SEO به سادگی موتورهای جستجو را هدف قرار می دهد . و تجربه کاربری UX بازدید کننده را هدف قرار می دهد. هر دو ، یک هدف مشترک دارند:  ارائه بهترین تجربه ممکن .

عناصر پرکابرد صفحه که هم سئو SEO و تجربه کاربری UX را تحت تاثیر قرار می دهند

اگر شما فقط به عناصر پایه ای در یک صفحه که بر SEO شما تاثیر می گذارند نگاهی بیاندازید. شما ارتباط نزدیکی بین سئو SEO و تجربه کاربری UX پیدا خواهید کرد. من چند عنصر را که هم برای سئو SEO و و هم تجربه کاربری UX مهم هستند، در زیر لیست می کنم.

عنوان های صفحه و زیرعنوان ها در سئو و تجربه کاربریعنوان های صفحه و زیرعنوان ها

یک عنوان صفحه بهینه شده و مرتبط ، عنصر <h1> قابل مشاهده،به گوگل می گوید که صفحه شما درباره چیست. آن عنوان صفحه همچنین به بازدید کننده مثل لیست نتایج گوگل ، اطلاع می دهد که صفحه درباره چیست . بنابراین عنصر <h1> بدیهی است. زیرعنوان هایی مانند <h2> هم به گوگل Google و هم به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا صفحه ای را اسکن کرده و ایده کلی آن صفحه را درک کنند.

اسکن صفحه : یعنی یک نگاه سریع به صفحه و درک صفحه با این نگاه سریع و بدون تمرکز

لینک های خارجی

یک لینک خارجی در محتوای شما به گوگل می گوید که شما به منابع خودتان احترام می گذارید. منابعی که از آن محتوا را استخراج نموده اید. همچنین شانس شما را برای اینکه منابع شما به محتوای شما بک لینک نمایند نیز افزایش می یابد. برای کاربرانتان ، لینک های خروجی یک راه برای دستیابی به اطلاعات بک گراند ، به عنوان نمونه ، فراهم می نماید.

نقش محتوای عالی در محتوای-عالی-aftabit.ir تجربه کاربری و سئو

محتوای عالی

اگر محتوایی با کیفیت ارائه دهید، مردم میخواهند شما را لینک نمایند. و بازدیدکنندگان میخواهند شما را بخوانند. و در صفحات شما بمانند تا خواندن تمام شود. این لینک های ورودی و زمان صرف شده در صفحه چیزی است که گوگل متوجه خواهد شد. گوگل می تواند مطالب شما را به عنوان منبع اصلی اطلاعات در یک موضوع خاص در نظر بگیرد. درست مانند ما که برای SEO وردپرس هستیم. تصاویر و فیلم ها محتوای غنی ایجاد می کنند. که هم گوگل Google و هم کاربران شما از آن لذت می برند. در کل، واضح است که ناحیه های زیادی است که SEO و UX همدیگر را ملاقات می کنند. درست جایی در صفحات شما.

ساختار سایت در سئو و تجربه کاربری website-architecture

ساختار سایت

هنگامی که یک بازدید کننده در هر یک از صفحات شما به مطالعه خود پایان می دهد. می خواهید مطمئن شوید که آنها بدانند که کجای سایت شما هستند. باید برای آنها روشن شود که چیزهای بیشتری در سایت شما برای کشف وجود دارد. اگر در ابتدا نتوانستید به سؤال کاربر در Google پاسخ دهید، حداقل آنقدر مودب باشید که آنها را به آن پاسخ هدایت کنید. شما می خواهید از کلیک دوباره وبرگشت به صفحات نتیجه جستجو جلوگیری کنید. این کلیک بازگشت به صفحات نتایج جستجو بیرون اندازی نامیده می شود. و نرخ بیرون اندازی زیاد می تواند تاثیر منفی بر SEO شما داشته باشد. به گوگل نشان می دهد که شما ممکن است به پرس و جوی جستجوگر بازدید کننده خود پاسخ نداده اید.

چون گوگل می خواهد آبروی خودش را حفظ کند.

یک راه برای جلوگیری از بیرون اندازی این است که مطمئن شوید که ساختار سایت شما دقیقا بازتاب دهنده سایت شماست. لازمه آن کار کردن با یک منوی بهینه سازی شده است ، اما من فکر می کنم حتی بیشتر از اینکه مطمئن شوید سایت شما یک ساخت خوب دارد، است. درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و بر اساس آن ساختار سایت ، راه درستی خواهد بود. تنظیم درست ساختار سایت ، به این معنی است که مطمئن شوید که ساختار سایت شما برای تازه کاران ، واضح است.حداقل در منوی شما این راهگشایی و سادگی نمایان باشد. شما می توانید برای مثال ، به چست های مرتبط و محصولات مرتبط فکر کنید.

با ساختن یک ساختار سایت ، خوب و سلسله مراتبی ، شما مطمئن می شوید که گوگل می تواند به طور موثر صفحات شما را ردیابی نماید . و بازدیدکنندگان شما به آسانی می توانند آنچه که در جستجویش هستند را پیدا کنند. سئو SEO و تجربه کاربری UX به طور طبیعی تحت تاثیر این رویکرد هستند.

نتیجه سرعت سایت در سئو و تجربه کاربری

سرعت سایت

بله ، ما همچنین باید به سرعت سایت ، دوباره و دوباره اشاره کنیم. آن یک یاز چیزهایی است که به شدت هم سئو SEO و تجربه کاربری UX را تحت تاثیر قرار می دهد. گوگل می خواهد فقط میزانی مشخصی از زمان را هر بار که در سایت شماست ، ردیابی کند. بازدیدکنندگان دوست ندارند برای بارگزاری محتوای شما منتظر بمانند. وقتی سئو بارگزاری تنبل تصاویر را پیشنهاد می دهد، این مساله تجربه هم کاربر و هم گوگل را بهبود می بخشد. اگر شما اجرای فایل های CSS و JS را تا جای ممکن عقب بیاندازید ، شما مطمئین می شوید که چیزی برای دیدن در صفحات شما در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد. دوباره ، هم برای گوگل و هم برای بازدید کننده. این دانش ِ ساخت موشک نیست، موافقید؟

 

تجربه کاربری UX

تجربه کاربری در موبایل ها

برای سرعت سایت چه اتفاقی می افتد؟ همان اتفاق برای مشاهده وب سایت در موبایل باید رخ دهد. بله ، باید سریع باشد اما همچنین باید خوب طراحی شده باشد و یک ناوبری – منوی راهنما – کارا داشته باشد ، تا کاربران و گوگل بتوانند آنچه برای یک قلب تپنده به دنبالش می گردند پیدا کنند. آن شامل هرچیزی که در منوی وب سایت خود چپانده اید نمی شود. اما می تواند به این معنی باشد که شما باید حتما به صفحه خانه موبایل خودتان فکر کنید. آیا ان ناحیه اصلی وب سایت شما را برای کاربرانتان تحت پوشش قرار می دهد؟ آیا آن حوصله سربر و فریبنده است یا کاربران شما و هر موتور جستجویی را دعوت می کند ، تا در وب سایت شما به خوبی وقت خود را بگذرانند؟

مهر ۱۹ام, ۱۳۹۶|تجربه کاربری, سئو|۰ Comments

Leave A Comment